A3UM (STRATY A NÁLEZY)

Vhodné pre všetkých Skryté titulky Európska tvorba
Stavby, ktoré sú spojené s vierou a náboženstvom.
Pomoc Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Archív - zvoľte dátum

STRATY A NÁLEZY Dáždniky, okuliare, mobily, tašky – oddelenie strát a nálezov síce nebýva pokladnicou naozaj vzácnych cenností (tie sa kradnú), ale pocit z nájdenia niečoho osobného, čo sme považovali za nenávratne stratené, je zväčša príjemne povznášajúci. Straty v architektúre (a i v dizajne) však bývajú ťažké a nenapraviteľné. Zámerné búranie, bezcitná prestavba, živelná pohroma, zub času a v dizajne najmä obyčajná ľudská neschopnosť mávajú údernosť drvivého dopadu bez možnosti nápravy či návratu. Výnimočne sa však prihodí, že hrozba straty iniciuje obrodné myšlienky, a to, čo bolo na pokraji skazy, ožije a prinesie prekvapivé hodnoty. Kam pôjdeme na návštevu: Takmer „prišli o život“, no šťastným riadením osudu dostali novú šancu. Dnes sú v lepšej kondícií, než kedysi. Prvou stratou a nálezom je víkendový ateliér architekta Pavla Paňáka, ktorý v sade v Čachticiach viac-menej náhodou objavil zdevastovanú tehliarsku pec. Venoval jej desať rokov času a ručnej práce, aby dnes slúžila ako jeho víkendový ateliér i spomienka na ducha tohto miesta. Gumáky a tenisky s visačkou Novesta sú tiež príbehom, v ktorom sa vyskytol bolestný bankrot, ale i radosť z objavenia nových možností . A to až do takej miery, že by mohol poslúžiť ako čítankový príklad pre mnohé iné podniky na Slovensku, ktoré by aj pomocou súčasného dizajnu mohli prekonať krízu či hroziaci zánik. Aj chata pod Rysmi zásahom lavíny a následných prieťahov takmer zmizla z mapy Vysokých Tatier. Architekt Rudolf Kruliac však nestratil guráž a trpezlivosť a po dlhoročných ťahaniciach priniesol osviežujúcu verziu tohto vysokohorského útočiska. , STRATY A NÁLEZY Dáždniky, okuliare, mobily, tašky – oddelenie strát a nálezov síce nebýva pokladnicou naozaj vzácnych cenností (tie sa kradnú), ale pocit z nájdenia niečoho osobného, čo sme považovali za nenávratne stratené, je zväčša príjemne povznášajúci. Straty v architektúre (a i v dizajne) však bývajú ťažké a nenapraviteľné. Zámerné búranie, bezcitná prestavba, živelná pohroma, zub času a v dizajne najmä obyčajná ľudská neschopnosť mávajú údernosť drvivého dopadu bez možnosti nápravy či návratu. Výnimočne sa však prihodí, že hrozba straty iniciuje obrodné myšlienky, a to, čo bolo na pokraji skazy, ožije a prinesie prekvapivé hodnoty. Kam pôjdeme na návštevu: Takmer „prišli o život“, no šťastným riadením osudu dostali novú šancu. Dnes sú v lepšej kondícií, než kedysi. Prvou stratou a nálezom je víkendový ateliér architekta Pavla Paňáka, ktorý v sade v Čachticiach viac-menej náhodou objavil zdevastovanú tehliarsku pec. Venoval jej desať rokov času a ručnej práce, aby dnes slúžila ako jeho víkendový ateliér i spomienka na ducha tohto miesta. Gumáky a tenisky s visačkou Novesta sú tiež príbehom, v ktorom sa vyskytol bolestný bankrot, ale i radosť z objavenia nových možností . A to až do takej miery, že by mohol poslúžiť ako čítankový príklad pre mnohé iné podniky na Slovensku, ktoré by aj pomocou súčasného dizajnu mohli prekonať krízu či hroziaci zánik. Aj chata pod Rysmi zásahom lavíny a následných prieťahov takmer zmizla z mapy Vysokých Tatier. Architekt Rudolf Kruliac však nestratil guráž a trpezlivosť a po dlhoročných ťahaniciach priniesol osviežujúcu verziu tohto vysokohorského útočiska.

Archív - zvoľte dátum