Fotka je mŕtva

Nevhodné do 12 rokov Skryté titulky HD Európska tvorba
Stretnutia so súčasnými slovenskými fotografmi.
Je fotografia mŕtva? Odpoveď na otázku hľadá filmárka a fotografka Soňa Maletz medzi súčasnými slovenskými fotografmi. Séria približuje slovenskú fotografickú scénu, rozmanitosť fotografickej tvorby, tvorivé koncepty a spôsoby uvažovania umelcov, pre ktorých je fotografia hlavným nástrojom sebavyjadrenia. Milota Havránková je fotografka, ktorú v slovenskej i českej fotografii považujú za jedinečný zjav. Skúša nové technológie a možnosti, presahuje do architektúry, maľby aj módneho dizajnu. V roku 1969 sa stala vôbec prvou ženskou absolventkou fotografie na pražskej FAMU. Začala objavovať možnosti štylizácie fotografického obrazu, ktoré sa spoločne so záujmom o prieskum daného média stali stabilným prvkom jej celej tvorby. Na umeleckú scénu vstúpila koncom 60. rokov 20. storočia, v čase keď si experimentálne inscenovaná fotografia začala výraznejšie presadzovať svoju pozíciu v rámci všeobecného kontextu v umení. Experimentuje, láme tradície, už zaužívaný rukopis mení a modernizuje. Cez fotografiu sústavne a presvedčene demonštruje vlastný nekompromisný postoj k otázkam vnútornej umeleckej slobody. Vyše tridsať rokov učí mladých ľudí a sformovala silnú generáciu fotografov, ktorí sa neskôr dostali do povedomia v Prahe ako “Slovenská nová vlna” a dodnes zásadne ovplyvňujú českú fotografickú scénu.