Život v pohybe

Vhodné pre všetkých Skryté titulky Audio komentár HD
Športujte a žite dlhšie !
Náučný cyklus o využití voľného času pohybovými aktivitami. Tento diel sa zaoberá základnými pohybovými aktivitami chôdzou a behom. Chôdza je prezentovaná cez turistickú činnosť nordicwalking čo je chôdza za pomoci špeciálnych palíc. Tie sú aj v programe podrobne popísane ako aj základná metodika nordicwalkingu. Beh je prezentovaný skúseným trénerom ktorý hovorí o metodike a správnom behaní. Predavač v špecializovanom obchode prezentuje najlepšiu obuv na jednotlivé povrchy ako aj radí pri kúpe tenisiek aj za pomoci špecializovaného skeneru nôh. Športový lekár hovorí o pozitívnych ako aj negatívnych účinkoch týchto pohybových aktivít. V programe je prezentovaný aj človek ktorý behá bosý a dáva svoj spôsob do protikladu s názormi predavača športovej obuvi ako aj lekára. Súčasná spoločnosť je typická rozvojom dopravy, interaktívneho spájania a technologických vymožeností, ktoré majú za následok znížený pohyb obyvateľstva. Absenciou fyzickej aktivity narastajú civilizačné ochorenia . Nedostatkom pohybu trpí až 80 % svetovej populácie. Pri tom stačí mať 30 minút denne život v pohybe! Podľa odporúčania odborníkov, čas ktorý by sme sa mali venovať ktorejkoľvek pohybovej aktivite je minimálne 30. minút denne. Štatistiky hovoria, že človek prejde v priemere 1 kilometer peši, pol kilometra na bicykli a 26 kilometrov autom. Pri bežnej rýchlosti chôdze približne 5 kilometrov za hodinu teda jeden človek venuje chôdzi denne 12 minút!!!
V tomto diely sa pozrieme ako môžeme svoje schopnosti na rôznych doskách , či člnoch Lekár nám povie o zdravotných benefitoch ale i o možných rizikách... Porozprávame sa s trénermi ale aj s veľkými fanúšikmi vodného sklzu. Pohyb na vode môže mať rôzne formy pri ktorých dokážeme využiť nielen svoju vlastnú silu ale aj prírodné zdroje ako je vietor či tok vody. Keď to však nestačí, môžeme si pomôcť aj trochou techniky. Pri týchto druhoch aktivít sa na pohyb či pohon menej využíva ľudské telo ale o to viac sa rozvíjajú ďalšie ľudské schopnosti a vlastnosti. Prekonávanie odporu a zvládnutie techniky jazdy na vode vylepšuje naše silové, motorické, i koordinačné schopnosti čím v celkovom meradle posilňujú organizmus i zvyšujú jeho odolnosť na záťaž. Nezanedbateľnou súčasťou je väčšia či menšia adrenalínová časť takejto pohybovej aktivity čo napomáha k odbúravaniu stresu a celkovému psychickému uvoľneniu po namáhavých pracovných dňoch. Mentálna rovina zvládnutia takýchto športov má rovnako nezameniteľný význam. Pocit voľnosti a rýchlosti, zvládnutia krízových situácii, zladenia motorických i duševných schopností vás núti sústrediť sa na svoj výkon, predvídať a učiť sa udržiavať vašu pozornosť na vysokej úrovni., pretože za chyby sa tu platí. Obavy však mať nemusíte pretože i tieto pohybové aktivity nie sú len pre andrenalinových nadšencov ale aj pre širokú verejnosť či malé deti. Netreba sa toho len obávať. , V tomto diely sa pozrieme ako môžeme svoje schopnosti na rôznych doskách , či člnoch Lekár nám povie o zdravotných benefitoch ale i o možných rizikách... Porozprávame sa s trénermi ale aj s veľkými fanúšikmi vodného sklzu. Pohyb na vode môže mať rôzne formy pri ktorých dokážeme využiť nielen svoju vlastnú silu ale aj prírodné zdroje ako je vietor či tok vody. Keď to však nestačí, môžeme si pomôcť aj trochou techniky. Pri týchto druhoch aktivít sa na pohyb či pohon menej využíva ľudské telo ale o to viac sa rozvíjajú ďalšie ľudské schopnosti a vlastnosti. Prekonávanie odporu a zvládnutie techniky jazdy na vode vylepšuje naše silové, motorické, i koordinačné schopnosti čím v celkovom meradle posilňujú organizmus i zvyšujú jeho odolnosť na záťaž. Nezanedbateľnou súčasťou je väčšia či menšia adrenalínová časť takejto pohybovej aktivity čo napomáha k odbúravaniu stresu a celkovému psychickému uvoľneniu po namáhavých pracovných dňoch. Mentálna rovina zvládnutia takýchto športov má rovnako nezameniteľný význam. Pocit voľnosti a rýchlosti, zvládnutia krízových situácii, zladenia motorických i duševných schopností vás núti sústrediť sa na svoj výkon, predvídať a učiť sa udržiavať vašu pozornosť na vysokej úrovni., pretože za chyby sa tu platí. Obavy však mať nemusíte pretože i tieto pohybové aktivity nie sú len pre andrenalinových nadšencov ale aj pre širokú verejnosť či malé deti. Netreba sa toho len obávať.