Úvod Novinky Tipy z programu
Podvedomie miluje slovo zľava, preto väčšina naletí a kúpi
Podvedomie miluje slovo zľava, preto väčšina naletí a kúpi

Podvedomie miluje slovo zľava, preto väčšina naletí a kúpi

Reklama ponúka 80 percent nižšiu cenu a my sme šťastní, že sme ušetrili. Je to však naozaj tak?

O tom, že urobiť racionálne nákupy ľudia v drvivej väčšine nedokážu, svedčí jednoduchý test.

Skriňa ako dôkaz

Povianočné výpredaje v Košiciach_TASR.jpg

Odborníčka Soňa Vigašová z Psychologického a vzdelávacieho inštitútu ho ponúkla v relácii Peniaze na Jednotke vyskúšať si každému z nás, ak otvoríme doma skriňu:

„Keby sme robili racionálne nákupy, tak máme doma napríklad jedny rifle, ale koľko ich má každý z nás v skrini?“

Aby sme zistili, prečo je to tak, musíme ísť hlbšie.

Psychologička Soňa Vigašová v relácii Peniaze argumentovala:

„Naše podvedomie miluje slovo zľava.“

Tak sme ako spotrebitelia vychovaní. Milujeme zľavy, ale podľa psychologičky platí:

„Ak je niečo zadarmo, tak to pre nás nemá hodnotu“.

Šanca nenaletieť

zľavy-Jakub-Kotian-TASR

Máme teda šancu v obchode nenaletieť na šikovné triky predávajúcich?

Môže sa nám to podariť, ak kupujeme len to, čo hľadáme dlhšiu dobu a máme teda o cene tovaru podrobný prehľad.

V relácii Peniaze na Jednotke sa môžete dozvedieť z archívu RTVS, ako s peniazmi narábať, ako ich zarobiť, investovať a vôbec - ako o ne neprísť.

25 50 75 90
Foto: TASR

Živé vysielanie ??:??

Televízia